Wednesday, November 12, 2008

富太太的聚餐

中午的那群富太太差点把我吵晕!



当我接下这订单的时候就两个人来定菜,那是上个月的事了。她们自称是successful women. 是每个月都会有聚餐,难得的是已经聚餐有20年了。



上个星期开始,每隔一天就接到其中一个太太的来电。第一个follow up phone call 是我必须永远记在心里的。



她: Hi! Is That Shih Erh?

我: Ya..

她: Hi! Is me XX. How are you?

我: Oh! I am good.

她: How's everything? Is your restaurant still ok? Er.. I just want to make sure that your

restaurant is still operating because i booked a table and I need to send sms out to my

friends.

我: Ya.. ya... everything is ok. You can sms your friends, don't worry!

她: Ok! Thats great! Thanks!

我: You are welcome.



我对这一段话没有意见,没有看法,只知道必须牢记牢记...



1.55pm

21位印籍富太太终于都全部出现了!

用餐还算顺利.



3.45pm

21位印籍富太太因为上个月聚餐的误会开始各持己见,你一句,我一句,她一句... 你大声,我再大声一点,她再再大声一一点...渐渐的越来越多声音...然后就吵了起来!



4.55pm

21位印籍富太太互相相拥,每个人的脸上都带着满意的微笑。大家都期待下个月的聚餐...



相信每隔一两年她们都会有意见不合的时候,但友谊总是那么奇妙,吵吵闹闹的解决总好过藏在心里跟自己怄气.



她们走后yl变得额外的静!呵!热闹点总是好的...

6 comments:

Path ahead of me said...

Haha.. bring back old memories in the old YL... SW,JH,LT,KB,VL, you and me... all so noisy back there!! Miss the good old days too..

Shhhhhh said...

mmm... we never miss our gathering. every week end, yeah! girls shopping,guys coffee...gh! i am lonely here!

The little me said...

可能以后我们也会像她们一样?

Path ahead of me said...

You lonely there.. what about me??? You still have ML, KB, SK, Pat and etc.. I have nothing here!! :(

So, I will be more lonely then you are now!! Boohoo... Don't complaint!

Shhhhhh said...

Huh? You have 'ang mo' girls!!! Hey! You just don't want!!!
别怪人!

Shhhhhh said...

sookie,

better don't...