Tuesday, November 18, 2008

My first day of ‘收银妹’

大事不好啦啦啦...



Marrisa想拿假期已经3个星期了!我一自不停的告诉她我绝对搞不定那架‘不老不少’的收银机. 从Yl开业以来,没有一个人称赞过这架‘老爷机’...



第一个不停complain的是Brandon. 他是我很欣赏而很难的聘请到的经理. 他告诉过我这是过时的系统. 请原谅我Brandon!当时的我完全没有办法想象区区的收银工作可以如此的复杂...

今天,我...

不管Yl 内部的账会多乱,我不介意. 相信Wl也不会介意.

我只是好心... 我告诉顾客若用DBS信用卡付账,Yl有15%折扣.

她掏了一阵子...找到了DBS card!

我满怀开心!她,付了帐后,就如当时的我一般满怀开心的离开了!

结果..过了3分钟,当我还在为另外一个顾客结账的时候,忽然想起,竟然忘了给她所谓的15%!

我不是故意的...

怎么办???

6 comments:

The little me said...
This comment has been removed by the author.
The little me said...

Copy her name and stick it to your 老爷收银机 to remember this person. And if she comes back the next time, give her additional 5% on top of the 15% (if she still have DBS card).You'll score points :)

Path ahead of me said...

Well, what done is done... what to do... Just remember this person loh..
or
put the customer full name in front of your person glass door.. WANTED person to get 15% off total bill!!! Valid until Dec 2008.
haha

Shhhhhh said...

no... i will put WANTED HONG HONG first!

Shhhhhh said...

sorry! should be WANTED HONG HONG 100% DISCOUNT!

Path ahead of me said...

why wanted hong hong..?? Is hong hong the customer's name??

Hmm...100% some more. cool!!